RMK matkatee Heltermaa-Ristna-Sarve/Ristna-Tihu (36 km)

Hiiumaa, Hiiumaa puhkeala
Hiiumaa matkatee kolmas lõik algab Ristna külastuskeskuse juurest ning viib Tihu metsaonnini.
Sellele lõigule jäävad mõned Hiiumaa tuntuimad vaatamisväärsused - Kaleste paradiisirand, Kõpu tuletorn, Korbi mäed jm.
Taaskord on tegu rajalõiguga, mis kulgeb suures osas inimasustuseta metsas.
Ristna külastuskeskuse juurest suundub matkatee rannal, kus mööda luiteharju ning nõmmemännikus kulgedes jõuab välja Kaleste telkimisalale.
Kaleste rand on üks kaunimaid liivarandu Hiiumaal, see on ka seesama paradiisirand, millest Tõnu Õnnepalu on kirjutanud oma raamatus "Paradiis".
Kaleste telkimisalalt suundub rada edasi mööda Kaleste õpperada ning lahkneb sellest, jäädes lõpuks Hiiumaa võimsaimate rannamoodustisteni - Korbi mägedeni.
Pärast Korbi mägesid jääb teele veel teinegi "mäeahelik" - Järvemäed, kus rada samuti kulgeb mööda luiteharju üles-alla.
Lõpuks ületab matkatee rada maantee ning jõuab nii Hiiumaa kui kogu Lääne-Eesti kõrgeima künka - Tornimäe jalamile. Tornimäe otsas asub üks maailma vanimaid seni tegutsevaid majakaid - Kõpu tuletorn.
Tõus Tornimäele on üsna järsk ning võib vihmase ilmaga ka libe ning porine olla.
Telefon +372 676 7499
E-post info.ristna@rmk.ee
Objekti tüüpMatkarada
Varustus Rada on tähistatud kilomeetripostide, viitade ja valge-rohelise-valge värvimärgistusega puudel.
Rajale jäävad peatuspaigad ja nende vahemaad:
Telkimisvõimalus Rajale jäävatel telkimisaladel ja lõkkekohtades
Matkavõimalus Matkatee lõigult lähtuvad rajad:
VaatamisväärsusedKaleste rand, Korbi mäed, Järvemäed, Kõpu tuletorn, Kaplimäed, Vanajõe org, Leemeti mäed