Tihu õpperada (1,2 km)

Hiiumaa, Hiiumaa puhkeala
Ühesuunaline õpperada viib luidetevahelises nõos paikneva Hiiumaa suurima järveni. Tutvuda saab soostumisprotsessiga. Raja lõpuosas on 200 m laudteed, mis lõpeb vaateplatvormiga Tihu järvel. Võta binokkel kaasa ja tutvu huvitava vee- ja soolinnustikuga ning naudi vaikust või ümbritseva looduse hääli.
E-postinfo.ristna@rmk.ee
Objekti tüüpÕpperada
Hooldustüüp Aastaringne
Talvise hoolduse põhimõtteid vaata siit.
ParkimisvõimalusedKruusatee servas Tihu õpperaja alguses
VarustusPuhkeala tutvustav infotahvel raja alguses, kaitseala infotahvel raja keskel, 5 soostumisprotsesse tutvustavat infoalust. 200 m laudteed, vaateplatvorm istepinkidega, DC raja ääres Tihu metsaonni juures.
Kattega lõkkekoht Tihu metsaonnis
Vesi Joogivesi endal kaasa võtta! Ka tarbevee võtuga Tihu järvest ei saa arvestada, sest veekihi paksus hõljuva muda peal on liiga väike.
Matkavõimalus Jalgsi, rada edasi-tagasi suunal
VaatamisväärsusedMatkajat ootavad vanad metsad, loopsud ja sookailulõhnalised rabamännikud. Rabavaikuses laiub Tihu järv, kus platvormil jalgu puhates võib kuulata ja vaadelda mitmesuguseid veelinde ning suvel imetleda vesiroose.
Marjad-seenedMustikad, seened
Talvine hooldusHooldussagedus: 1 kord nädalas (matka- ja õpperadu lumest ei puhastata).
LisainfoTuld tohib teha raja äärde jäävas Tihu metsaonnis. Väljaspool onni lõkketegemine keelatud! Samas saab ka ööbida.
Võta kindlasti suvel kaasa sääsetõrjevahend!
Enne loodusesse minekut tutvu järgmiste juhistega: igaüheõiguse põhimõtted, kuidas looduses käituda ja prügivabalt looduses.
PiirangudRada kulgeb osaliselt Tihu looduskaitsealal. Tutvu kaitse-eeskirjaga siin. Vajadusel küsi piirangute kohta lisainfot Keskkonnaametist, info@keskkonnaamet.ee, tel +372 662 5999.
AsukohtHiiumaa vald, Hiiu maakond
Objekt nr 37 puhkeala kaardil
Kohalesõitmise õpetusÕngu poolt tulles (liikudes mööda teed nr 84) keerata Õngu bussipeatuse vastast külavaheteele. Sõita otse üle Lelu-Leemeti tee ja edasi kuni nelja tee ristumiseni, kus põhitee keerab vasakule. Sealt edasi suunab viit Tihu metsaonni. Auto jätta ristmikule kruusatee äärde.