Piusa jõe ürgoru matkarada (15 km)

Edasi-tagasi liikumissuunaga (üks suund 15 km, kokku 30 km) rada algab Vastseliina Piiskopilinnuse varemete juurest ja kulgeb mööda Piusa jõe ürgorgu Lindora külani Võru-Obinitsa maanteel. Peale kenade paljandite näeb rajal mitut vana veskikohta. Rada on varustatud puidust suunavate viitadega.
Telefon +372 501 9564
E-post info.pahni@rmk.ee
Objekti tüüpMatkarada
Hooldustüüp Aastaringne
Talvise hoolduse põhimõtteid vaata siit
ParkimisvõimalusedParkla Vastseliina Piiskopilinnuse varemete juures ja lisaks parkimisvõimalus Piiri kõrtsi ees. NB! Põhja poolt (ülesvoolu) alustades parkimine Lindora lõkkekohas või Härma lõkkekohas.
VarustusRajal on vaatamisväärsusi tutvustavad infotahvlid.
Telkimisvõimalus Make ja Härma lõkkekohas.
Lõkkekoht Rajale jääb Make lõkkekoht ja Härma lõkkekoht.
Matkavõimalus jalgsi, rattaga
VaatamisväärsusedPiusa jõe ürgorg, Vastseliina Piiskopilinnuse varemed, Eesti kõrgeim liivakivipaljand Härma Mäemine müür ehk Keldri müür ja mitmed vanad veskikohad.
Marjad-seenedMustikad, seened
Talvine hooldus Hooldussagedus: 1 kord kuus (matka- ja õpperadu lumest ei puhastata).
Lisainfo
Piirangud Matkarada asub Piusa jõe ürgoru maastikukaitsealal, tutvu piirangute ja kaitse-eeskirjaga siin. Vajadusel küsi lisainfot Keskkonnaametist (+372 662 5999, info@keskkonnaamet.ee).
FailidPiusa jõe ürgoru maastikukaitseala trükis rajakaardiga (PDF 12,83MB)
Ühistranspordi võimalused
  • Võimalus tulla bussiga Võrust kas Lindora või Vana-Vastseliina peatuseni, läbida ühesuunaline rada ja lahkuda bussiga Võrru vastavalt Vana-Vastseliinast või Lindorast.
  • Busside väljumisajad leiab www.peatus.ee keskkonnast, tasub vaadata konkreetse päeva kellaaegu.
AsukohtVõru vald, Võrumaa. Objekt nr 36 puhkeala kaardil.
Kohalesõitmise õpetusVõru suunalt tulles sõita umbes 22 km mööda Luhamaa mnt (tee nr 2, E263), mööduda Vastseliinast ja keerata Illi bussipeatuse juurest vasakule. Seejärel sõita mööda asfaltteed 3,1 km, kuni jõuate Piiskopi linnuseni ja Piiri kõrtsini. Sealt algabki matkarada. Linnuse juures on suunaviidad ja rada tutvustav kaart.