Valgesoo vaatetorn

OÜ Esplan projekti kohaselt 2018-2019 aastal Ühtekuuluvusfondi rahastuse toel rekonstrueeritud pilkupüüdva disainiga vaatetornist avaneb suurepärane vaade Valgesoo rabale ja seal kulgevale õpperajale. Läheduses lõkkekoht.
E-postinfo.kiidjarve@rmk.ee
Objekti tüüpVaatetorn
Hooldustüüp Aastaringne
Talvise hoolduse põhimõtteid vaata siit
ParkimisvõimalusedParklas ruumi kuni 20 autole, bussiparkla sissesõidutee ääres.
Varustus29,7 m kõrgusel metallist vaatetornil on 3 vaheplatvormi, viimase vaatlusplatvormi kõrguseks on 23,8 m, selle keskel on tuulesein ja istepingid. Platvormid on kaetud puitlaudisega.
Telkimisvõimalus Lähedalasuvas Valgesoo lõkkekohas on lubatud paigaldada kuni 5 (4-kohalist) telki.
Kattega lõkkekoht Valgesoo lõkkekoht
Matkavõimalus Parklast saab alguse 1,8 km pikkune Valgesoo õpperada ning vaatetornist möödub RMK Peraküla-Aegviidu-Ähijärve matkatee.
VaatamisväärsusedVaade Valgesoo rabale, ürgse ilmega vana mets ja "Parunimännik", National Geographicu kollane aken õpperajal.
Talvine hooldus Hooldussagedus: 2 korda kuus
LisainfoEnne loodusesse minekut tutvu järgmiste juhistega: igaüheõiguse põhimõtted, kuidas looduses käituda ja prügivabalt looduses.
PiirangudVaatetorn asub Valgesoo looduskaitsealal, tutvu piirangute ja kaitse-eeskirjaga siin. Vajadusel küsi lisainfot Keskkonnaametist (+372 662 5999, info@keskkonnaamet.ee).
Failid Kaitseala trükis välja antud Keskkonnaameti poolt 2012. a.
Lae PDF
Asukoht Põlvamaa, Põlva vald, Kiidjärve küla.
Objekt nr 16 puhkeala kaardil.
Kohalesõitmise õpetusSõita Tartust Põlva suunas, Põlva-Reola maanteelt (tee nr 61) keerata 10 km enne Põlvat Koorvere ristist vasakule Kiidjärve suunas. Sõita Akste-Häätaru teed mööda (tee nr 18138) 7 km ja seejärel keerata Valgesoo viida juurest paremale metsateele. Sõita 150 m, kuni jõuate parklani.