Soomaa rahvuspargi külastuskeskus

Viljandimaa, Soomaa rahvuspark
NUTIMÄNG - Kopraraja õpperajal saab mängida interaktiivset nutimängu, selleks lae alla Play poest või App Store-st alla Loquiz äpp.
Mänguks vajalikud paroolid ja QR koodi leiad Soomaa külastuskeskuse parklas olevalt infoaluselt.
Riisa õpperajal saab mängida interaktiivset nutimängu „Sookolli seiklused Riisa rabas“, selleks lae alla Play poest või App Store-st Loquiz äpp.
Mänguks vajalikud paroolid ja QR koodi leiad Riisa õpperaja parklas olevalt infoaluselt.
Vaata ka teisi nutimänge.

Soomaa külastuskeskus asub Kõrtsi-Tõramaal, keset Soomaa rahvusparki, kus ümberringi laiuvad sood ja rabad, looklevad jõed, mühisevad lammimetsad ja õilmitsevad puisniidud.
Tulles Soomaale autoga, jalgsi või rattaga, saad külastuskeskuses ringi vaadata, jalgu puhata ning uurida kuhu ja kuidas edasi.

Vaadata saab Soomaad tutvustavat lühifilmi, UNESCO kultuuripärandi nimistusse kuuluva ühepuulootsiku üht eksemplari, kohaliku loomastiku väljapanekut ja ajutisi näitusi. Lapsed leiavad mängulist tegevust piltmõistatusi kokku pannes ja tõsisemad looduseuurijad saavad kasutada raamatukogu.

Keskuse kõrval asub laagriplats, kus saab grillida, telkida ja mõnusalt aega veeta. Sealt saab alguse ka Koprarada, mille mugav laudtee on osaliselt läbitav ka ratastooli või lapsevankriga.
Endiste taliteede ristumise kohale, vana kõrtsi asemele ehitatud külastuskeskuses asub teabepunkt, kust saab teavet piirkonna puhkevõimaluste ja RMK matkatee harude kohta ning pakutakse erinevaid õppeprogramme.
TelefonKatrin Aavik, teabejuht
välja arvatud riiklikel pühadel
Objekti tüüpKülastuskeskus
HooldustüüpAastaringne
Talvise hoolduse põhimõtteid vaata siit
Parkimisvõimalusedplats 38x65 m
Varustus
  • soodusprogrammid üldhariduskoolidele ning lasteaedadele talvel, kevadel ja sügisel
  • teabematerjalid, info Soomaa rahvuspargi ja teiste RMK piirkondade kohta (RMK puhkealade, kaitsealade ja matkaradade rebitavad kaardid on tasulised, hind 0,10 €/tk)
  • võimalus vaadata filme ja tutvuda teabekogudega
  • metsa- ja loodusteemalised üritused

Näitused

Telkimisvõimalus Keskuse kõrval Kõrtsi-Tõramaa lõkkekohas.
Lõkkekoht Lahtine lõkkease grillrestiga keskuse kõrval.
Invavõimalus Külastuskeskuse esimene korrus ratastooliga kasutatav, olemas inva WC
Vesi Joogivee kraan õues (talveks kraan suletakse)
Matkavõimalus Külastukeskuse kõrvalt algaval Koprarajal.
Prügi sorteerimise võimalus on
VaatamisväärsusedKülastuskeskus asub Soomaa rahvuspargis. Rahvuspargis on 8 meetri kõrgune Kuresoo rabarinnak (Euroopa üks kõrgeimaid), Eesti suurim terviklik rabamassiiv Kuresoo ja Eesti ühed kõrgeimad sisemaaluited. Uudistamist pakuvad siinsed 5 jõge, 5 raba ja 5 aastaaega.
Talvine hooldusHooldussagedus: pidev
AsukohtKõrtsi-Tõramaa, Tipu küla, 71280 Põhja-Sakala vald, Viljandimaa.
Objekt nr 19 rahvuspargi kaardil.
Kohalesõitmise õpetusKülastuskeskus paikneb Tipu külas, Viljandi ja Pärnu maakonna piiril, Kõpu-Jõesuu mnt 24. kilomeetril.
  • Tallinna-Pärnu-Tori suunalt tulles sõita Tori asulasse, kust keerata rahvusparki suunavale Võlli teele. Sealt sõita edasi 6 km mööda Jõesuu teed kuni Jõesuu asulani. Enne asulasse jõudmist keerata paremale Kõpu-Jõesuu mnt-le. RMK Soomaa külastuskeskuseni Kõrtsi-Tõramaal jääb sealt veel 14,4 km.
  • Tartu, Viljandi suunalt sõita mööda Tartu-Viljandi-Pärnu maanteed Kõpu asulani. Sealt keerata peale kalmistut Kõpu asulast algavale Kõpu-Jõesuu maanteele - RMK Soomaa külastuskeskuseni Kõrtsi-Tõramaal jääb veel 24 kilomeetrit.
Viljandi suunalt pääseb ühistranspordiga Soomaa rahvusparki kolmapäeviti liinibussiga nr 55C. Kõrtsi-Tõramaa peatusesse sõidab buss kolmapäeviti ainult ettetellimisega tel. +372 434 0089, hiljemalt eelmisel päeval kell 18.00.