Oandu taimetarga rada (1 km)

Lääne-Virumaa, Lahemaa rahvuspark
Taimetarga raja tagumine osa kalda all jõe ääres külastajatele suletud ja märkidega ümber suunatud. Meie taimede mitmekesisust saab tundma õppida kõrgemal kaldapealsel, heinamaa servas ja metsas kulgeval rajal ning külastuskeskuse juures pääseb ka alla jõekaldale kalda- ja veetaimi vaatama.
Taimetarga rada on otsekui looduslik botaanikaaed. Üllatav, kui palju erinevaid taimi mahub ühele kilomeetrile! Sügisel kasvab raja äärde vabaõhu-seenenäitus. Mõnel aastal saab siin näha kuni kuutkümmet liiki seeni. Siin on mõnus ja turvaline ka lihtsalt jalutada.
Lahemaa erinevate teenusepakkujatega saab tutvuda siin.
+372 329 5555
E-post info.oandu@rmk.ee
info.lahemaa@rmk.ee
Objekti tüüpÕpperada
Hooldustüüp Aastaringne
Talvise hoolduse põhimõtteid vaata siit
ParkimisvõimalusedParkla 2  bussile või 10 sõiduautole
Varustus27 infoalust, trepid, märjemates kohtades laudrada, pingid, katusealusega lauad, Oandu külastuskeskuse näitusehooned: käbitare, suur küün, jääkelder, ait, väikesed küünid heinamaal
Telkimisvõimalus Oandu telkimisala (300 m)
Invavõimalus Parklas invakäimla
Matkavõimalus Oandu pärandkultuurirada (3,4 km), Oandu loodusmetsarada (4,7 km), Koprarada (1 km), Altja loodus- ja kultuurilooline rada (3 km), Oandu-Võsu matkarada (9,5 km), RMK matkatee Oandu-Aegviidu-Ikla (375 km).
VaatamisväärsusedRada lookleb üle lillerohkete muruplatside jõe kaldale, kaldast alla veepiirile, siis mööda heinamaad ja metsaserva mudasele jõeluhale, sealt looduslikule niidule ning läbi hämara metsaaluse tagasi looduskeskuse õuele. Raja kõrvale jääb mõisaaegne jääkelder, kus on näitus „Metsa apteek ja toidusahver“ ning taluaia taimede peenrad vanas õunaaias endisaegsete lille-, köögivilja- ja maitsetaimesortidega. Lisaks taimekooslusi ja taimi tutvustavatele tahvlitele on Oandu paisjärve kaldal 5 infotahvlit kahepaiksetest ja kiilidest, mis näitavad  Lahemaal elutsevaid liike. Kui satud siia kevadel, saad kuulda konnade pulmalaulu.
Talvine hooldus Hooldussagedus: 1 kord nädalas
Lisainfo Enne loodusesse minekut tutvu järgmiste juhistega: igaüheõiguse põhimõtted, kuidas looduses käituda ja prügivabalt looduses.
Raja infoleht
Piirangud Asub Lahemaa rahvuspargis, tutvu külastusele kehtivate piirangutega. Vajadusel küsi lisainfot Keskkonnaametist (info@keskkonnaamet.ee, tel +372 662 5999).
AsukohtOandu, Haljala vald, Lääne-Virumaa
Kohalesõitmise õpetus Tallinn-Narva mnt (E20) 73. km pöörata Võsu, Palmse suunas. Edasi sõita 6,5 km mööda Viitna-Koljaku mnt Palmse külani, kust pöörata paremale Sagadi suunas (viit "Sagadi 6 km"). Edasi sõita mööda Palmse-Sagadi teed, ületada Rakvere-Haljala mnt (viit "Sagadi mõis 2,5 km") ja sõita edasi kuni Sagadi mõisani, kust pöörata vasakule (viit "Altja kaluriküla 5 km"). Edasi sõita 3 km mööda Sagadi-Altja teed ja mööduda Oandu telkimisalast. 150 m pärast näete tee ääres tahvlit „Oandu looduskeskus“, mille juurest keerab tee paremale. Parkla koos infostendidega on sissesõidutee ääres vasakul.