Pühajärve matkarada (14 km)

Hea külastaja!
• Ole tähelepanelik üraskikahjustusega kuusepuistutes - tugevate tuultega väldi auto parkimist puude alla ja ka rajal liikumist, sest kahjustatud puud on murdumisohtlikud.
• Sügis-talviste tormide ja rohke lume tõttu on kohati radadel murdunud või paindunud ja maasse külmunud puid ja oksi. Seetõttu võtab radade puhastamine rohkem aega, võimalusel liigu ümber takistuse.
• Kui märkad RMK objektidel või ligipääsuteedel olevaid takistusi (maha langenud puid vms), anna sellest teada e-postile loodusegakoos@rmk.ee
Pühajärve matkarada on 14 km pikkune jalgsimatkajaile suunatud ringikujuline matkarada, mis on parim viis Pühajärve ning selle lähiümbrusega tutvumiseks. Rajalähedased loodusobjektid: Pühajärv, Armuallikas, Väike-Emajõe algus, Koolirand, Murrumets, Pühajärve Sõjatamm ja Sõjatammik.
E-post info.kiidjarve@rmk.ee
Objekti tüüpMatkarada
Hooldustüüp Aastaringne
Talvise hoolduse põhimõtteid vaata siit
ParkimisvõimalusedKeskkonnaameti Otepää kontori parkla ja Pühajärve ranna ääres olev parkla.
VarustusRajal on märjemates kohtades laudteed, ojade ületamiseks sillad, 8 infotahvlit, vaateplatvorm ja 3 treppi. Järve läänekaldal Angunina 2 lõkkekoht, kus on kaetud lõkkease, laud-pingid, lakas magamise võimalusega puukuur, trepp ja käimla.
Telkimisvõimalus Angunina 2 lõkkekohas (kuni 2 telki),
Kiigemäe lõkkekohas
(kuni 30 telki) ja Kooliranna lõkkekohas (kuni 10 telki).
Kattega lõkkekoht on
Matkavõimalus Raja lõunaosas hargneb rajalt ringina Pühajärve tunnetusrada ja SPA piirkonnas Murrumetsa matkarada.
VaatamisväärsusedPühajärve matkarada viib avastusretkele Eesti ühe omapärasema ja kaunima järve lähiümbrusesse. Pühajärv, Kolga talud, Armuallikas, Hobus(t)emägi, Väikese Emajõe algus, Murrumets, Pühajärve Sõjatamm.
Talvine hooldus Hooldussagedus: 1 kord kuus (matka- ja õpperadu lumest ei puhastata). Rajal kohati suusajälg, jalgsi liikuda raja paremas servas.
Lisainfo
  • Liikumine rajal on tähistatud algusega Otepää looduskeskuse juurest suunaga päripäeva. Vastassuunas liikujal palume sellega arvestada. Rada kulgeb suures osas läbi eramaade, palun sellega arvestada ja järgida vastavat tähistust.
  • Angunina 2 lõkkekohta saab vaid jalgsi või jalgrattal, auto tuleb jätta parklasse.
  • Enne loodusesse minekut tutvu järgmiste juhistega: igaüheõiguse põhimõtted, kuidas looduses käituda ja prügivabalt looduses.
PiirangudTutvu kaitse-eeskirjast tulenevate piirangutega siin, vajadusel küsi lisainfot Keskkonnaametist (+372 662 5999, info@keskkonnaamet.ee).
FailidRaja trükis välja antud Keskkonnaameti poolt 2012 aastal. Lae PDF.
AsukohtRada asub Pühajärve külas Otepää vallas ja kulgeb ümber Pühajärve.
Kohalesõitmise õpetusOtepää valgusfoori ristist sõita mööda Otepää-Kääriku-Kurevere teed (tee nr 23195) 1,6 km Pühajärve suunas. Seejärel keerata vasakule (teeotsas silt „Nuustaku pubi Valge Kroon“) ja sõita mööda Kolga teed 0,9 km edasi kuni parklani, mis asub vasakut kätt. Paremat kätt, Pühajärve randa suunduvast teest, algab matkarada. Matkarada suundub alguses mööda Poslovitsa-Pühajärve maanteed Poslovitsa poole. Jälgida rajamärgistusi.