Tõramaa puisniidu lõkkekoha vaatetorn

Viljandimaa, Soomaa rahvuspark
Vaatetorn asub Halliste jõe läheduses Tõramaa puisniidu lõkkekohas. Tornist on võimalik vaadelda luhtadel toimetavaid loomi ja niidulinde, iidseid tammesid, suurvee ajal ka lainetavat vetevälja või jäätunud avarust.
Telefon +372 526 1924
E-postinfo.soomaa@rmk.ee
Objekti tüüpVaatetorn
ParkimisvõimalusedParkla 3 autole
VarustusPealt avatud puidust vaatetorn
Telkimisvõimalus Lubatud paigaldada 1 (4-kohaline) telk
Lõkkekoht Lahtine lõkkease grillrestiga
VaatamisväärsusedTaastatud luht, Halliste jõgi, puisniit, suurulukid, atraktiivsed linnuliigid
Lisainfo Enne loodusesse minekut tutvu järgmiste juhistega: igaüheõiguse põhimõtted, kuidas looduses käituda ja prügivabalt looduses
Piirangud Korraga tohib tornis viibida maksimaalselt 4 inimest.
Tutvu rahvuspargi kaitse-eeskirjast tulenevate piirangutega siin. Vajadusel küsi lisainfot Keskkonnaametist (+372 662 5999, info@keskkonnaamet.ee).
AsukohtTipu küla, Põhja-Sakala vald, Viljandimaa
Kohalesõitmise õpetusVaatetorni asukohatähis kaardil näitab õpperaja parkla asukohta.
Tõramaa puisniidu lõkkekoht paikneb Tipu külas, Viljandi ja Pärnu maakonna piiril, Kõpu-Jõesuu maantee 24. kilomeetrilt niidule suunduva raja lõpus. Tallinna-Pärnu-Tori suunalt tulles sõita Tori asulasse, kust keerata rahvusparki suunavale Võlli teele. Sealt edasi sõita 6 km mööda Jõesuu teed kuni Jõesuu asulani. Enne Jõesuu asulasse jõudmist keerata paremale Kõpu-Jõesuu mnt-le. Tõramaa puisniidu lõkkekohani jääb veel 14,4 kilomeetrit. Jõudes külastuskeskusele suunava viidani, tuleb sõita veel 500 m, kust osutab viit 2,2 km pikkusele rajale, mis viib lõkkekohani.

Tartu-Viljandi suunalt tulles sõita mööda Tartu-Viljandi-Pärnu mnt Kõpu asulani, kust keerata peale Kõpu kalmistut algavale Kõpu-Jõesuu mnt-le. Tõramaa lõkkekohani jääb sealt veel 23,8 km. Jõudes suunava viidani, tuleb keerata vasakule, kust puisniidu ja lõkkekohani viib rada, mis on 2,2 km pikk.