Hüpassaare õpperada (4,4 km)

Viljandimaa, Soomaa rahvuspark
Laudtee on kohati kehvas seisus. Palume liikudes olla ettevaatlikud!
NUTIMÄNG - õpperajale minnes tee oma retk põnevamaks mängides nutimängu "Sookolli seiklused Hüpassaares"! Selleks lae Play poest või App Store-st alla Loquizi äpp. Mängu QR koodi leiad raja parkla infotahvlilt.
Rajal on suhteliselt halb telefonilevi, siis mängu mängimiseks tuleks varustada ennast akupangaga.
Vaata ka teisi nutimänge

Raja algusosa kulgeb umbes kilomeetri jagu läbi kõdusoometsa. Kõdusoomets on tekkinud soometsast kuivenduse tagajärjel. Edasi liikudes hakkab maapind tasapisi tõusma, olete jõudnud Kuresoo raba serva. Soo on liigniiske paik, kus osa taimejäänustest jääb lagunemata ja ladestub turbana. Soomaastik on Kuresoos mitmekesine. Õpperada möödub Mart Saare majamuuseumist.
Telefon+372 526 1924
E-post  info.soomaa@rmk.ee
Objekti tüüpÕpperada
HooldustüüpAastaringne
Talvise hoolduse põhimõtteid vaata siit
ParkimisvõimalusedParkla 20 autole
VarustusKatusealune, kuivkäimla, prügikastid, infostendid, lahtine lõkkease grillrestiga, puude varjualune
Telkimisvõimalus Lõkkekohas lubatud paigaldada kuni 20 (4-kohalist) telki.
Lõkkekoht Lahtine lõkkease grillrestiga.
Matkavõimalus jalgsi
VaatamisväärsusedKuresoo raba, M.Saare majamuuseum
Marjad-seenedjõhvikad, murakad
Talvine hooldusHooldussagedus: 2 korda nädalas (matka- ja õpperadu lumest ei puhastata)
LisainfoEnne loodusesse minekut tutvu järgmiste juhistega: igaüheõiguse põhimõtted, kuidas looduses käituda ja prügivabalt looduses.
PiirangudTutvu rahvuspargi kaitse-eeskirjast tulenevate piirangutega siin.
Vajadusel küsi lisainfot Keskkonnaametist (+372 662 5999, info@keskkonnaamet.ee).
AsukohtKarjasoo küla, Põhja-Sakala vald, Viljandimaa Objekt nr 7 rahvuspargi kaardil
Kohalesõitmise õpetusTallinna-Tori suunalt tulles sõita mööda Kõpu-Jõesuu mnt kuni 24 km paikneva ristmikuni ja sealt keerata Kildu suunas. Sõites Tõramaalt Tori suunas, keerata esimesest ristmikust paremale ja sõita sealt edasi Kildu suunas 15,2 km. Ristmikult pöörata vasakule ja sõita edasi 6,2 km, kuni Kibaru talu juures paikneva viida ja ristmikuni. Ristmikult pöörata vasakule ja sõita 3,4 km Hüpassaare majamuuseumini osutava viidani. Siit on lõkkeplatsini 800 m. Tähelepanu – talvisel ajal ja suurte vihmadega võib tee olla raskesti läbitav.

Viljandi-Suure-Jaani-Vändra suunalt pääseb Hüpassaarde mööda maanteed nr 57. Kootsi külas keerata 200 m pärast Kootsi bussipeatust vasakule Hüpassaare ja Mart Saare majamuuseumi suunas. Teeristilt jääb lõkkekohani veel 6,5 km sirgeid viidastatud metsateid.
Tähelepanu – talvisel ajal ja suurte vihmadega võib tee olla raskesti läbitav.