Viti järve matkarada (2,5 km)

Hea külastaja!
• Ole tähelepanelik üraskikahjustusega kuusepuistutes - tugevate tuultega väldi auto parkimist puude alla ja ka rajal liikumist, sest kahjustatud puud on murdumisohtlikud.
• Kui märkad RMK objektidel või ligipääsuteedel olevaid takistusi (maha langenud puid vms), anna sellest teada e-postile loodusegakoos@rmk.ee
Rada algab parklast Vitipalu teel ja kulgeb mööda mõhnastikke  Viti vaatetornini, seejärel paarsada meetrit mööda Tartu maratoni rada ning jõuab Elva ürgoru liivapaljandi kohal asuvasse Ürgoru lõkkekohta. Sealt edasi kulgeb matkarada ürgoru äärt mööda parklasse tagasi. Kuigi rajal on nii tõuse kui langusi, on see jõukohane kõigile. Rada on tähistatud RMK suunaviitade ja kollase värvimärgistusega puudel.
E-postinfo.kiidjarve@rmk.ee
Objekti tüüpMatkarada
Hooldustüüp Aastaringne
Talvise hoolduse põhimõtteid vaata siit
ParkimisvõimalusedRaja alguse parkla mahutab 10 autot.
VarustusParklas on varjualune, rajal on RMK suunaviidad, paikkonda tutvustavad infotahvlid, järve ääres ujuvplatvorm.
Matkavõimalus Jalgsi, rada ei ole terves ulatuses jalgrattaga läbitav.
VaatamisväärsusedElva jõe ürgorg ja liivapaljand, Vitipalu mõhnastiku vaheldusrikas maastik, Viti järv.
Marjad-seenedMustikad, seened.
Suvine hooldus Hooldussagedus: 1 kord nädalas
Lisainfo
PiirangudMatkarada asub Elva maastikukaitsealal, tutvu piirangute ja kaitse-eeskirjaga siin. Vajadusel küsi piirangute kohta lisainfot Keskkonnaametist (+372 662 5999, info@keskkonnaamet.ee).
FailidMaastikukaitseala trükis välja antud Keskkonnaameti poolt 2015.a. Lae PDF.
Viti järve matkaraja kaart, lae PDF.
AsukohtKetneri küla, Nõo vald, Tartumaa
Kohalesõitmise õpetusSõita Elvast Lõuna poole mööda Palupera teed 4,4 km, kus keerata vasakule Vitipalu karjääri teele ja 900 m pärast pärast pöörata ristteelt paremale Vitipalu teele ning 1,2 km pärast asub teest vasakul varjualusega parkla. Rada algab parklast.