Ööbikuoru väike matkarada (450 m)

Võrumaa, Haanja looduspark
Seda, 450 m pikkust matkarada, võib pidada eraldi vaatamisväärsuseks, kuna rajal on näha Rõuge ürgorgu suubuv lühike sälkorg - tsori, mille järskudel nõlvadel paljandub paekivi. Toomingate õitsemise ajal rõkkab org ööbikute laulust - sellest ka oru nimi. Rada kulgeb mööda treppe ja purdeid.
E-post info.pahni@rmk.ee
Objekti tüüpMatkarada
Hooldustüüp Aastaringne
Talvine hoolduse põhimõtteid vaata siit
ParkimisvõimalusedAsfalteeritud parkla asub Ööbikuoru keskuse juures, ruumi kuni 12 bussile või 25 autole.
VarustusÖöbikuorus on trepid, käsipuud, purded, istepingid, infotahvel
Matkavõimalus jalgsi
VaatamisväärsusedÖöbikuorg, Linnamägi, Ööbikuoru hüdrotöökoda-muuseum
Talvine hooldus Hooldussagedus: 1 kord kuus (matka- ja õpperadu lumest ei puhastata).
LisainfoEnne loodusesse minekut tutvu järgmiste juhistega: igaüheõiguse põhimõtted, kuidas looduses käituda ja prügivabalt looduses. Natura 2000 võrgustiku linnu- ja loodushoiuala.
PiirangudRada asub Haanja looduspargis, tutvu piirangute ja kaitse-eeskirjaga siin. Vajadusel küsi lisainfot Keskkonnaametist (+372 662 5999, info@keskkonnaamet.ee).
Ühistranspordi võimalused
  • Bussiga saab liikuda Võrust Rõugesse Rõuge kooli bussipeatusesse ja raja algus jääb bussipeatusest 0,5 km kaugusele Pesapuu torni lähistele.
  • Võimalik on sõita ka Võrust Nursi bussipeatusesse ning alustada Hinni kanjonist (jääb bussipeatusest 2,5km kaugusele), matkates ühesuunalist Rõuge Ürgoru matkarada pidi Rõugesse.
  • Busside väljumisajad leiab www.peatus.ee keskkonnast, tasub vaadata konkreetse päeva kellaaegu.
AsukohtRõuge vald, Võrumaa. Objekt nr 13 looduspargi kaardil.
Kohalesõitmise õpetus1. Sõita Võrust Luhamaa suunas (tee nr 2, E263) ja keerata kohe pärast raudtee ülesõitu vasakule. Mööduda tuleb Alexela tanklast ja umbes 500 m pärast keerata paremale (suunaviidad „Haanja 12 km“, „Suur-Munamägi 12 km“). Mööduda Kose bussipeatusest (vasakut kätt jääb Favora tankla) ja sõita otse kuni Haanja bussipeatuseni. Peale bussipeatust sõita otse 200 m kuni vasakut kätt näitab suunaviit paremale "Rõuge 9 km". Keerata paremale ja sõita otse edasi kuni jõuate Tindi bussipeatuseni. Sõita veel 200 m kuni vasakut kätt on  suunaviit "Tindioru" ja paremat kätt Rõuge aleviku tähis. Peale seda tulevad suunaviidad vasakule "Ööbikuorg, Linnamägi" ja "Parkla". Keerata vasakule parklasse. Ööbikuoru keskuse juures on suunaviidad ja ümbruskonda tutvustavad infotahvlid. Parklast Ööbikuorgu on 150 m.
2. Sõita Võrust Valga suunas (tee nr 67) 8 km ja keerata peale paremat kätt olevat suunaviita "Rõuge 8 km" vasakule. Enne Rõuget 500 m keerata vasakule (suunaviit „Rõuge Suurjärve külalistemaja 1,5 km“) ja sõita otse, kuni jõuate ristmikule, kus otse üle tee on punane telliskivimaja (koolimaja) ja paremat kätt Rõuge kooli bussipeatus. Ristmikult keerata vasakule ja pärast koolimaja kohe paremale (suunaviidad „Ööbikuorg 0,6 km“, „Plaani 11 km“, „Haanja 8 km“). Vasakule jääb Haanja looduspargi piiritähis ja surnuaed. Sõita otse edasi (tee servas on valgustatud kergliiklustee), kuni kergliiklustee lõppedes on paremat kätt Rõuge Ööbikuoru keskus ja parkla.