Kavadi järve matkarada (2,2 km)

Võrumaa, Haanja looduspark
NUTIMÄNGUD – Kas sooviksite looduses liikumist lõbusamaks teha ja metsa kohta põnevaid asju teada saada? Kavadi järve äärde on loodud interaktiivne nutimäng. Siinne nutimäng sobib mängimiseks suurepäraselt koos perega, kus on koolieelikuid või algklassilapsi (näiteks ühise nutiseadmega).
Lae Play poest või App Store-st alla Loquizi äpp ning logi õpperaja alguses leitavate paroolidega (Kavadi1 ja Kavadi1) mängu sisse või kasuta infotahvlilt ja lõkkekohast leitavat QR-koodi.
Vaata ka teisi nutimänge!

Haanjamaa pärl - Kavadi järv oma liigestatud kaldajoonega ning saarte rohkusega pretendeerib õigustatult Eestimaa kauneima järve tiitlile. Matkarada algab Uue-Saaluse mõisapargis, kulgeb mööda Kavadi järve äärt kuni teeni. Edasi-tagasi liikumissuunaga 2,2 km rada lookleb nii kallasrajal kui ka metsa all. Sügisel võib hoolikas matkaja raja kõrvalt leida pohli, mustikaid ja mitmeid söögiseeni. Rada on varustatud puidust suunavate viitadega ja infotahvlitega. Uue-Saaluse mõisapargis on 2 grillimisrestiga lõkkeaset, kus saab nautida kaunist vaadet Kavadi järvele, telkida ja ujuda.
E-post info.pahni@rmk.ee
Objekti tüüpMatkarada
Hooldustüüp Aastaringne
Talvise hoolduse põhimõtteid vaata siit
ParkimisvõimalusedParkida on võimalik sissesõidutee ääres ja enne tõkkepuud Uue-Saaluse mõisapargis, ruumi kuni 6 autole.
VarustusRada algab Uue-Saaluse mõisapargist. Rada on varustatud puidust suunavate viitadega ja infotahvlitega. Külastajate kasutada on 2 lahtist lõkkeaset grillimis-restidega, varjualune koos laua ja pinkidega, kuivkäimla.
Telkimisvõimalus Lubatud paigaldada kuni 4 (4-kohalist) telki.
Lõkkekoht 2 lahtist lõkkeaset grillrestidega
Matkavõimalus Jalgsi
VaatamisväärsusedUue-Saaluse mõisapark, Kavadi järv – Haanjamaa pärl, pärandkultuurmaastik – väikesed põllulapid künkanõlvadel vahelduvad metsatukkade, järvede ja orgudega.
Talvine hooldus Hooldussagedus: 1 kord kuus (matka- ja õpperadu lumest ei puhastata).
Talvine parkimisvõimalus tee otsas, lõkkekohani 200 m.
Lisainfo
PiirangudRada asub Haanja looduspargis, tutvu piirangute ja kaitse-eeskirjaga siin. Vajadusel küsi lisainfot Keskkonnaametist (+372 662 5999; info@keskkonnaamet.ee).
FailidRaja trükis välja antud Riikliku Looduskaitsekeskuse poolt 2007. a.
NB! Raja marsruut on trükisega võrreldes muutunud. Jälgige viidastust, infotahvleid ning kasutage navigeerimiseks RMK äppi.
AsukohtUue-Saaluse küla, Rõuge vald, Võrumaa. Objekt nr 7 looduspargi kaardil.
Kohalesõitmise õpetusVõru-Haanja mnt 9. kilomeetril keerata "Risttee" bussipeatuse juurest vasakule "Uue-Saaluse 4 km" ja sõita 4 km. Järgmisest teeristist keerata vasakule Räpo suunas ja sõita mööda kruusateed veel umbes 400 m, kuni jõuate sillani (vasakule jääb järv). Pärast silla ületamist jääb paremat kätt maja, millest möödudes on vasakut kätt infotahvel ja suunaviidad, mis juhatavad lõkkekohta.