Sügisene matkatee

• Liikumisviis: Jalgratas
  • Läbitud kilomeetrid: 370

Matka kirjeldus:

Matk sai alguse juba Tallinnast liikudes mööda kõrvalmaanteid kuni matkatee alguspunkti Oanduni. Alguspunktist anti kaart koos rajakirjeldus voldikuga ning teadmisega, et 3 päeva minust ees liigub Ikla suunas üksik jalgsimatkaja - keda küll kuni lõpuni ei olnud õnn kohata. Kuna alustatud pealinnast siis suurem osa päevast juba möödas ning ööbima jäin Nõmmeveskile. Ööbisin varjualusel magamiskotis koos kohaliku hiirega, kes öösel rattakoti sisse augu näris, et juustukukli lõhna paremini tunda, sest kuklini hiireke ei jõudnudki. Järgimseks õhtuks sõitsin/lükkasin end Hiieveski lõkkehohani - kokku 93km ja 10h 25min koos väikeste rajalt eksimistega. Ööbisin varjualusega laual magamiskotis. Pool kaheksa hommikul tervitas prügiauto matkapäeva alguse puhul ning päev võiski alata. Raske päeva lõpuks jõudsin Mukri telkimisalale lootes märgi riideid kuivatada, kuid vihma jätkudes ning kuivade küttepuude puudusel siiski vahetasin kuivad öö riided selga, söök nahavahele ning oligi juba pime ja uneaeg. Uue päeva kindel plaan oli jõuda Kopra tare ööbimisohta ning veidi end turgutada. Enne ööbimiskohta tuli korralik vihm, et oleks riideid mida kuivatada. Kuivade puude olukord oli taas nigel. Vaid mõned notid vedelesid hoovis porilompides, mis siiski peale kellegi jäetud käsisae kasutamist olid valmis küttepuudena oma viimast elu elama. Uus päev ja uued tuuled - kuivad riided ilus päikseline kuid jahedavõitu sügisilm ja jäänud vaid viimane lõik enne Iklasse jõudmist. Viimane lõik oli venivalt pikk ning teel mitmed teetööd. Vihmadest pehmed kruusateed muutusid veelgi vaevalisemalt läbitavateks. Lõpuks Ikla, kus matkatee viimasel pingil tervitasid rõõmsalt kaks koduvabariigi kangelast "Taurused" pihus :) Rõõmus lõpp ning tuligi nina taas põhja poole suunata ning koju vändata. Esimene öö telgis möödus veidi enne Tori linna ning edasi viis tee taas otsides kõrvalmaanteid läbides sealjuures Järvakandi, Hageri ning Saku asulaid. 13.10.12. matka tõeline finish Tallinn - kokku läbitud 723km.

Soovitused teistele matkajatele:

Kindlasti on abiks kompass, GPS seade või piirkonna täpsem kaart, kuna olemasoleva materjaliga on eksimine üsna tõenäoline ja võib avastada end olukorrast kus on tee lahknemine aga suunaviita ei paista, ei ole või lihtsalt ei pane tähele. Jahedamal perioodil sügis, talv või kevad abiks väike kirves. Ette tuleb jõe ja kraavide ületusi kus puuduvad sillad ning vahelduvate ning niiskete ilmadega riiete märjaks saamine enam kui kindel. Kuna igalpool siiski kuivade või üldse küttematerjali peale kindel olla ei saa siis riiete kuivatamisel tule süütamine üpris oluline. Samuti kirves abiks nottide pilbastamisel, sest lõhkumis seadeldisi hakkas silma enam põhja- ning lõunapool, kesk-eesti oli selles suhtes üpris vaene. Kindlasti tasub arvestada väga pehme pinnasega - pahkluuni või üle selle mitmeid tundi vees, mudas liikumist on selle matka sügisesel ja kevadisel perioodil vältimatu olukord

Tagasiside RMK-le:

Rajamärgistus kohati annab soovida isegi abimaterjal kohati ei aita. Abiks oleks kõikide peatuspunktide vaheline kaugus kilomeetrites. Enne Laiksaare kontori eest möödumist on RMK puidust teeviit suunaga paremale ja küljes lehvib 370km matkatee lint - sealt edasi esimene pööre vasemale samuti matkatee lint väikese männi küljes... sealt edasi ei leidnud rohkem midagi. Raja kirjelduses tuleks liikuda metskonna kontori eest suunaga Häädemeeste suunas ja keerata peale jõge vasemale, kus matkatee märgistus kenasti edasi läheb - jäi arusaamatuks kuhu enne jõge paremale minev tee ja sildid juhatasid.
Üldiselt väga tore matkatee, väga sõbralikud töötajad Oandu kontoris - kahjuks rohkematega ei suhelnud. Väga mõnusad puhkealad loodud matkajatele ning looduse nautlejatele. Kuna osa töödest Loosalu raba laudtee ja arvatavasti mõned puuduvad sillad on veel tulekul, siis kindlasti täiustub veel raja märgistus mis hõlbustab rajal liikumist.
Samas milline matk on matk, kus ei teki ootamatuid olukordi, rajalt eksimist ja erinevaid sorti raskusi mida ületada või millega toime tulla!
Jõudu Teie meeskonnale!

Galerii:

Matkapäevik

Kõikidel matkajatel on võimalus oma kogemus RMK matkateede läbimisel RMK lehele kirja panna. Jagage oma kogemusi järgmiste matkajatega!