Saare õpperada (1 km)

Läänemaa, Silma looduskaitseala
Silma looduskaitsealal tasub esmajoones pöörata tähelepanu roostikele. Sutlepa meri  on maakerke tulemusena merest eraldunud jäänukjärv, mille kallastel laiuvad ulatuslikud rooväljad. Siin saab kuulda rästas-roolinnu laulu, roo-ritsiklindude katkematut siristamist ning hüübi häält, mis meenutab pudelisse puhumist.
Seda kõike saab kogeda 1 km pikkusel edasi-tagasi rajal.
Telefon+372 506 2004
E-postinfo.nova@rmk.ee
Objekti tüüpÕpperada
Hooldustüüp Aastaringne
Talvise hoolduse põhimõtteid vaata siit.
Parkimisvõimalused1 suurele bussile või 5 autole parklas, max 1 matkaauto
Varustus3 infotahvlit, 1 vaateplatvorm (kõrgus 5 m) ning 7,5 m kõrgune vaatetorn raja lõpus. Parkla servas on kuivkäimla.
Matkavõimalus on
VaatamisväärsusedLyckholmi mõis ja muuseum, rannaniidud, jäänukjärved
Talvine hooldusHooldussagedus: 1 kord kuus (matka- ja õpperadu lumest ei puhastata).
Lisainfo Enne loodusesse minekut tutvu järgmiste juhistega: igaüheõiguse põhimõtted, kuidas looduses käituda ja prügivabalt looduses.
PiirangudÕpperada asub Silma looduskaitsealal. Harrastuslik kalapüük on siin lubatud kalastuskaardi alusel 01.07-28.02. Sihtkaitsevööndi veealal on lubatud sõita mootorita ja elektrimootoriga ujuvvahendiga, muu mootoriga ujuvvahendiga on lubatud sõita 01.11-31.03. Jalgratastega ja mootorsõidukitega liiklemine väljaspool selleks ette nähtud teid ja radu on keelatud. Telkimine ja lõkke tegemine on lubatud vaid selleks ettevalmistatud ja tähistatud kohtades.
Silma LKA kaitse-eeskirjaga saad tutvuda siin.
Vajadusel küsi piirangute kohta lisainfot Keskkonnaametist, info@keskkonnaamet.ee, tel. +372 662 5999.
AsukohtSaare küla, Lääne-Nigula vald, Läänemaa
Kohalesõitmise õpetusKeila-Haapsalu mnt mööda sõites keerata Linnamäelt paremale. 11. kilomeetril keerata Aulepa teeristist vasakule Pürksi poole. Enne Pürksi asulat keerata uuesti vasakule (suunaviit „Lyckholmi muuseum“) ja sõita läbi Saare küla. Tee lõpeb parklaga järve ääres, kust algabki õpperada.