Aegviidu - Ähijärve

• Grupi liikmed: Veiko, Peter, Timo, Heigo (Jõgeva - Võnnu lõigu Läbis ka Pille ning teel liitus ka üksik matkaja Lauri)
  • Start: Aegviidu, 25.06.2014
  • Finiš: Ähijärve, 04.07.2014
  • Liikumisviis: Jalgratas
  • Läbitud kilomeetrid: 700

Matka kirjeldus:

Matka alustasime 25 juuni õhtul kell 17. Algus oli kerge. Ilusad teed ja loodusvaated. Võnnu jõudsime 28 juuni õhtuks, kus siis Peteri venna juures saime sauna ja väikese puhkuse.
Peale Võnnut, kuni Ahjani olid metsateed suht sopased, aga ilusti läbitavad, kuniks jõudsime Taevaskojani. Seikluse ja matka huvides mõtlesime, et läbime taevaskoja jalgsiraja. See oli füüsiliselt raske, aga väga põnev. Rattaga on need tõusud ja laskumised raskesti läbitavad, seega sinna ei tasu eriti ronida. Eriti, kui üksi oled. Kuna ilm oli ka vihmane, siis osutusid teeolud libedaks ja veidike mudaseks. GPS-i järgi läbisime Taevaskojas ühte kilomeetrit keskmiselt 22 minutit. Kogu Taevaskoja läbimine võttis aega umbes 3 tundi.
Peale Taevaskoda jõudsime Põlvasse, kus otsisime ööbimiseks kodumajutuse, sest oli külm, vihma sadas ja olime suht läbi omadega. Ei tulnud isugi Telki püstitama hakata. Seal saime riideid kuivatada. See majutus oli tõsine õnnistus.
Järgmisel päeval sadas vihma edasi. Põlva - Värska lõik oli enam vähem normaalne. Läbisime 74 kilomeetrit. Ööbisime Luige metsamaja terrassil (redeliga ronisime üles terrassile ja saime nii vihma eest peitu. Telki ei pidanud kasutama).
Järgmisel päeval 1 juulil läbisime lõigu Värska - Piusa ürgorg. Vihma endiselt sadas, ja seoses sellega osutus see lõik päris koormavaks mudaralliks. Kõige hullem oli, vana raudteetamm, kus jalgsi sai ka kiiremini, kui rattaga. See killustik, mis seal tammil oli, osutus tõsiseks karmajoogaks. Vihma endiselt sadas, kuni jõudsime Piusa ürgorgu. Kuna panime marsruudiga veidike mööda, siis jõudsime otsapidi Piusa ürgoru puhkekompleksi. Märjad nagu me olime, sebisime seal endale ööbimiseks ühe kämpingu ja saime tasuta ka sauna pealekauba koos riiete kuivatamise võimalusega.
Järgmisel päeval tegime orule tiiru ka peale. Rattaga on see raskesti läbitav, kuid kaardil seda märgitud ei ole. Mõelge enne, kui lähete. Vahepeal sikutasime ratast lausa kolmekesi.
Lõik Piusa - Rõuge (saunamaa) läks kiirelt. Läbisime 70 kilomeetrit. Vihma ei sadanud, aga ilm oli sobune ja niiske. Saunamaad ei leidnud üles, kuna märgistus oli puudulik ja ei vastanud kaardile. Hiljem selgus, et maaomanik ei lubanud peale kaardi valmimist matkalisi enam läbi oma maa ja siis tehti märgistus ümber. Saunamaal võis kasutada nende välikööki. Omanik ütles, et ta lubab kõigil matkalistel seda kasutada. Nii et kasutage julgelt, aga helistage enne üle.
Piusa - Kõrgeperve läbisime 100 kilomeetrit. Teeolud olid suht okei, aga kui läksime lõunatippu, siis see ümbrus osutus jälle suht mudaseks.
Viimasel päeval läbisime Kõrgeperve - Ähijärve lõigu. Teeolud olid vihmased ja kruusateedel suht savised, aga muidu okei.
Blogi selle matka kohta saab lugeda järgnevalt lingilt: http://minumatkad.wordpress.com/aegviidu-ahijarve-628km/matkapaevik/

Soovitused teistele matkajatele:

Kui olete üksi ja jõudu vähe, siis Taevaskoja ning Piusa ürgorg läbige jalgrattaga tee peal. Nendele lõikudele ei soovita rattaga minna.Linnarattaga ei tasu ronida sellele rajaosale, mis on alates Võnnust kuni Ähijärveni. Enamasti lükkate käekõrval.

Tagasiside RMK-le:

Kaart on vana. Lõuna pool märgistus puudulik. Lõuna-Eesti tasub üle vaadata ja leida rattaga läbijatele osades kohtades parem marsruut.

Galerii:

Matkapäevik

Kõikidel matkajatel on võimalus oma kogemus RMK matkateede läbimisel RMK lehele kirja panna. Jagage oma kogemusi järgmiste matkajatega!