RMK matkatee Oandu-Aegviidu-Ikla/Oandu-Kalmeoja (41 km)

Lääne-Virumaa, Lahemaa rahvuspark
  • MATKATEE LÕIK NÕMMEVESKI LÕKKEKOHA NING VÕSU TELKIMISALA VAHEL ON MUUTUNUD! UUENDATUD LÕIK LÄBIB VÕSU ALEVIKKU NING JÕUAB VÕSU TELKIMISALANI PÕHJA POOLT.
    Palume matkateel liikumiseks jälgida värvimärgistust ning suunaviitu.
    Link kaardile
  • Neil, kes läbivad matkateed jalgrattal, tuleb Nõmmeveski - Liiapeksi lõigul sõita tähistatud metsateed pidi ümber Viru raba Narva maanteeni. Laudteel on jalgrattaga sõitmine keelatud!
Lahemaad läbiv matkatee lõik ühtib Kõrve rajaga ja läbib Lahemaa rahvuspargi kirdest edelasse.
Matkatee kulgeb esmalt endise Oandu - Koljaku loodusreservaadi põliseid metsi läbival muistsel Seljaku teel ja Lemuselja - Võhma männimetsade vahel kuni Võhma külani. Tandemäe, Võhma ja Uusküla loopealsete maastik on kujunenud aastatuhandete jooksul inimese ja looduse koosmõjul, see ala asustati püsivalt juba neli - viis tuhat aastat tagasi. Esivanemate elust ja tööst on maastikule jäänud kiviaiad ja põllupeenrad, kalmed ja kunagistele põldudele ning karjamaadele kasvanud kadastikud. Pärandmaastike vahelt jõuab Matkatee Lahemaa jõgede piirkonda, kus Loobu jõgi Joaveski juures ja Valgejõgi Nõmmeveskil paeastangutest jugadena ja joastikena alla langevad ning ületab sügavas orus voolava Pärlijõe. Kalmeoja lähedalt viib laudtee üle maalilise ja laukarohke Viru raba.
Loksa teeristi juures tuleb matkajal ületada Narva maantee ja Matkatee jätkub juba Kõrvemaa metsades.
Lahemaa erinevate teenusepakkujatega saab tutvuda siin.
Telefon +372 676 7010
+372 329 5555
E-post info.oandu@rmk.ee
info.lahemaa@rmk.ee
Objekti tüüpMatkarada
ParkimisvõimalusedPikaajaliseks parkimiseks on parim variant Oandu külastuskeskuse parkla 10 autole või 2 bussile. Parkla ka  Võsu telkimisalal 5 autole, Nõmmeveskil Kuusalu valla parklas 25 autole või 5 bussile, Kalmeoja lõkkekoha parklas 10 autole.
VarustusRada on tähistatud viitade, valge-punase-valge värvimärgistusega puudel ja kilomeetripostidega.
Telkimisvõimalus Rajale jäävad telkimisalad ja lõkkekohad ning nende vahemaad:
Vesi Oandul: Oandu külastuskeskuse kaev.
Võsu telkimisalal: tarbevesi Võsu jõest, joogivesi teisel pool teed asuvast kaevust.
Nõmmeveski lõkkekohas: tarbevesi Valgejõest. Allikas paarkümmend meetrit Nõmmeveski joast allavoolu, toru tuleb läänekaldale.
Kalmeoja lõkkekohas: Viru raba vesi.
Matkavõimalus Matkateelt lähtuvad rajad: Oandu loodusmetsarada (4,7 km), Viru raba õpperada (3,5 km)
VaatamisväärsusedOandu külastuskeskus, Tandemäe kalmed, Joaveski juga, Nõmmeveski juga, Vasaristi juga, Pärlijõe org
Lisainfo Enne loodusesse minekut tutvu järgmiste juhistega: igaüheõiguse põhimõtted, kuidas looduses käituda ja prügivabalt looduses.
Piirangud Asub Lahemaa rahvuspargis, tutvu külastusele kehtivate piirangutega. Vajadusel küsi lisainfot Keskkonnaametist (info@keskkonnaamet.ee, tel +372 662 5999).
Kohati läheb rada küla- ja metsateid pidi läbi talumaade – palume matkajail kohalikke elanikke mitte häirida.
AsukohtHaljala vald, Lääne-Virumaa
Kuusalu vald, Harjumaa
Objektid nr 24, 25, 26 rahvuspargi kaardil
Kohalesõitmise õpetusTallinn-Narva mnt (E20) 73 km pöörata Võsu, Palmse suunas Viitna- Koljaku mnt ja sõita 6,5 km Palmse külani, kust pöörata paremale (viit „Sagadi 6 km“). Sõita mööda Palmse-Sagadi teed, ületada Rakvere-Haljala mnt (viit „Sagadi mõis 2,5 km“) ja sõita edasi kuni Sagadi mõisani. Sealt pöörata vasakule (viit „Altja kaluriküla 5 km“), sõita mööda Sagadi-Altja teed 3 km ja mööduda RMK Oandu telkimisalast. 150 m pärast on tee ääres tahvel "Oandu looduskeskus", mille juurest keerab tee paremale. Parkla koos infostendidega on sissesõidutee ääres vasakul.