RMK matkatee Oandu-Aegviidu-Ikla / Kopra  - Ikla (74 km)

Pärnumaa, Pärnumaa puhkeala
Matkatee viimase lõigu kogupikkuseks on 74 kilomeetrit. Seda võib läbida mitme päeva jooksul, sest  puhke-, lõkketegemis- ja ööbimiskohti jääb teele piisavalt.
Kui alustada oma retke Kopra lõkkekoha juurest, siis esimeseks peatuskohaks on Kilingi-Nõmme lõkkekoht. Järgmisekspeatuspaigaks on Rae järve äärne, kus on võimalik telkida, lõket teha või tutvuda Rae järve matkarajaga ja seal toimetavate metsaelanikega. Mööda matkateed edasi liikudes on järgmiseks vaatamisväärsuseks Laiksaare looduseõpperada, mis  kulgeb liigirikkas ja vaheldust pakkuvas Rannametsa jõe lammimetsas, umbes raja keskel on metsaonn. Läbi Massiaru küla tulles on järgmiseks peatuskohaks mereäärses männitukas, Liivi lahe kaldal asuv Kabli külastuskeskus, mille kõrval on Priivitsa lõkkekoht telkimisega ja looduse õpperada, edasi liikudes jääb teele Kabli linnujaam, Kabli külas asuv jaala „Kaja“. Edasi ootavad matkajat juba Lemme ja Krapi telkimisalad, nende vahemaa on ainult 3 kilomeetrit. Krapi telkimisalat edasi Iklasse suundudes jääb teele Treimani ehk Draimanni ehk „Kolme mehe küla“, mis on rikkaliku ja kireva ajalooga rannaküla, samuti populaarne suvituskoht.
E-post info.kabli@rmk.ee
Objekti tüüpMatkarada
ParkimisvõimalusedMatkatee sellele lõigule jäävate objektide juures on olemas parklad või parkimiskohad, kuhu saab liiklusvahendi jätta. Erandiks on vaid Laiksaare metsaonn, kus auto tuleb parkida Pärnumaa metskonna ees olevasse parklasse.
VarustusMatkatee sellele lõigule jäävad peatuskohad ja nende vahemaad :
Telkimisvõimalus Telkimisvõimalus on Kopra lõkkekohas, Kilingi-Nõmme lõkkekohas, Rae järve telkimisalal, Priivitsa lõkkekohas, Lemme telkimisalal ja Krapi telkimisalal.
Lõkkekoht Kattega lõkkekoht on olemas Kopra lõkkekohas, Kilingi-Nõmme lõkkekohas  ja Rae järve telkimisalal, Laiksaares metsaonnis, Priivitsa lõkkekohas, Lemme telkimisalal ja Krapi telkimisalal.
Vesi Joogivett saab võtta Laiksaare metskonna hoone taga asuvast kaevust, mille külge on paigaldatud kraan, samuti Kabli külastuskeskuse õuealal olevast kraanist.
Matkavõimalus Matkateele jäävad Kilingi-Nõmme metsarada, Rae järve matkarada, Laiksaare looduse õpperada ja Kabli looduse õpperada.
Ööbimisvõimalus on
Ööbimiskoha inimeste arvÖöbimisvõimalus on Kopra lõkkekoha laavus, Rae järve telkimisalal, Laiksaare metsaonnis, Priivitsa lõkkekohas, Lemme telkimisalal ja Krapi telkimisalal.
VaatamisväärsusedMatkates Kabli külastuskeskuse juurest Lemme telkimisala poole jääb matkateele Kabli küla, kus saab keha kinnitada soojade ja maitsvate küpsetistega Kabli pagaris, uudistada ajaloolist kaluriküla ja tutvuda purjelaevanduse ajalooga. Kabli külastuskeskuse juurest Lemme telkimisalani on 7 km mööda maanteed liikudes, kuid on võimalus läbida see vahemaa ka piki rannikut matkates.
Jõudes Iklasse – matkatee lõppu, tasuks aega võtta ka Ainaži külastamiseks, on see ju ikkagi endine Eesti linn – Heinaste, kus vaatamisväärsusteks on kindlasti merekooli muuseum, tuletornid ja muul.
LisainfoLõkkekohtasid varustatakse lõkkepuudega.
Enne loodusesse minekut tutvu järgmiste juhistega: igaüheõiguse põhimõtted, kuidas looduses käituda ja prügivabalt looduses.
AsukohtMatkatee viimane lõik asub Pärnumaal, Saarde ja Häädemeeste vallas. Algab see Kilingi-Nõmme lähedalt suurtest metsalaantest ja kulgeb edasi läbi Kilingi-Nõmme linna, Laiksaare, Massiaru, Kabli ja Treimani küla, lõpeb Eesti-Läti piiriga Ikla külas.
Kohalesõitmise õpetusMatkateele jäävatele objektidele on ühistranspordiga juurdepääs kõikidele võimalik, välja arvatud Kopra lõkkekoht, kuhu saab matkates mööda metsateid, Soomaa poolt tulles. Kui aga liikuda autoga, siis Kilingi-Nõmmest Viljandi poole sõites keera kohe esimesel võimalusel vasakule ja sõida 1,4 km, seejärel keera vasakule ja sõida 650 m, keera paremale ja sõida 3,3 km, siis keera paremale ja sõida 1,9 km mööda Suitsu-Rebase teed, keera vasakule ja sõida veel 2,6 km ja jõuadki kuivenduskraavi juurde, millele on paigaldatud sild, et minna jala metsaonnini.