20 kilti päevas

• Liikumisviis: 100% jalgsi
  • Läbitud kilomeetrid: 370

Matka kirjeldus:

Kõndisime Altjalt/Oandust Iklasse kolme nädalaga kuni Aegviiduni läks teekond üsna raskelt, kuna kotid olid siiski hoolimata eelnevast teadlikkusest liiga rasked saanud ning suurimaks mureks olid halvad matkajalanõud. Aegviidus vahetasime välja jalanõud ja jätsime ka osa asju maha ning edasine teekond sujus palju kergemalt ning ühegi jalgadelappimiseks vajaliku puhkepäeva järgi enam vajadust ei olnud ja matk sujus väga hästi, lõpus tundus see isegi juba liiga lihtne. Võtsime endale eesmärgiks kõndida vähemalt 20 kilomeetrit päevas, kuid tegime ka mitmeid oluliselt pikemaid päevi. Kablist alates võtsime tempo maha ja veetsime praktiliselt kaks päeva Lemme rannas enne, kui päris lõppu kõndisime. Miks mitte, kui juba niivõrd ilusas rannas olla. Matka võtsime üsna vabalt - alati ärkasime liiga hilja ning uimasime hommikul kaua, sest lihtsalt nii hea oli hommikusööki nautida ja jutustada. Eks see kõik sai tasa tehtud õhtustel kõndimismaratonidel, kuna "oma 20 kilti pidi ikka täis kõndima". Ilm oli kõndimiseks ideaalne - vihma praktiliselt ei sadanud ja oli soe ja päikesepaisteline. Kohtasime kokku veel kolme jalgsimatkajate seltskonda. Neist 3-liikmeline ja 1-liikmeline liikusid suunal Ikla-Oandu ning 2-liikmeline liikus meiega ühes suunas. Kõigi matkajate suust kostus nurinat Soomaa ümbruses olevate pikkade sirgete üle. No mina ei tea, meile need sirged meeldisid. Tühja see sirge tee, parmud olid hoopis häirivad. Kokkuvõttes oli matk väga eriline, erilisem kui ma lootsin ning tänu sellele on Eesti mulle hoopis südamelähedasemaks saanud. Pikemalt saab lugeda juba meie blogist: http://rmkmatkateel.blogspot.com/

Soovitused teistele matkajatele:

Mina soovitaks küll isiklikult kõndida suunal Oandu - Ikla. Parem tähistus, alguses on põnevamad osad ning lõpus igavamad, kuid lõpus keskendutakse niikuinii juba pigem teekonnale Eestis ja enda sees ning on tekkinud heas mõttes rutiin, mida mingi pikk sirge enam ei muserda. Lisaks on lõpupoole 3 maja, mis on hea vaheldus telgis ööbimiseks.  Võtke võimalikult vähe asju kaasa ning head jalanõud on üliolulised.  Varuge minimaalselt 14 päeva, ideaalne oleks 3 nädalat ja nautige Eestit. Teekond ise ei ole heas füüsilises vormis tervele inimesele raske, kuid oli ootamatult inspireeriv ja jättis väga sügava jälje.

Tagasiside RMK-le:

Mõnes kohas tekkis segadusi tähistuse või kaardiga, kuid see info on edasi antud vastava piirkonna RMK keskusele. Täname ägeda raja eest! Eriti heas korras ning ilusates kohtates olid telkimisplatsid. Positiivne üllatus. Aitäh!

Galerii:

Matkapäevik

Kõikidel matkajatel on võimalus oma kogemus RMK matkateede läbimisel RMK lehele kirja panna. Jagage oma kogemusi järgmiste matkajatega!