Öördi õpperada (2,4 km)

Viljandimaa, Soomaa rahvuspark
NUTIMÄNG - õpperajale minnes tee oma retk põnevamaks mängides nutimängu "Sookolli seiklused Öördis"! Selleks lae Play poest või App Store-st alla Loquizi äpp. Mängu QR koodi leiad raja parkla infotahvlilt.
Vaata ka teisi nutimänge

Öördi raba on Soomaa rahvuspargi rabadest ainuke, kus raba servas on säilinud jäänukjärv kunagisest suurest jääjärvest.
Telefon+372 526 1924
E-post  info.soomaa@rmk.ee
Objekti tüüpÕpperada
HooldustüüpAastaringne
Talvise hoolduse põhimõtteid vaata siit
ParkimisvõimalusedParkla 4 autole
VarustusRaja alguses lõkkekoht, metsaonn. Rada on osaliselt laudtee, järve ääres puhkekoht, redel vette minekuks.
Lõkkekoht Lahtine lõkkease grillrestiga.
Matkavõimalus jalgsi
VaatamisväärsusedÖördi raba, Öördi jäänukjärv
Marjad-seenedSeened, murakad, jõhvikad, mustikad
Talvine hooldusHooldussagedus: 1 kord nädalas (matka- ja õpperadu lumest ei puhastata)
LisainfoEnne loodusesse minekut tutvu järgmiste juhistega: igaüheõiguse põhimõtted, kuidas looduses käituda ja prügivabalt looduses.
PiirangudTutvu rahvuspargi kaitse-eeskirjast tulenevate piirangutega siin.
Vajadusel küsi lisainfot Keskkonnaametist (+372 662 5999, info@keskkonnaamet.ee).
AsukohtIia küla, Põhja-Sakala vald, Viljandimaa
Objekt nr 8 rahvuspargi kaardil
Kohalesõitmise õpetusTallinna-Pärnu-Tori suunalt tulles sõita Tori asulasse, kust keerata rahvusparki suunavale Võlli teele. Sealt edasi sõita 6 km mööda Jõesuu teed kuni Jõesuu asulani. Enne Jõesuu asulasse jõudmist keerata paremale Kõpu-Jõesuu mnt-le. Sihtkohta jõudmiseks tuleb läbida rahvuspark ja sõita Iia külast 600 m Kõpu suunas kuni ristmikul paikneva Öördi viidani. Edasi keerata vasakule, sõita 5,7 km mööda metsavaheteed ja sihti kuni lõkkekohani.

Tartu-Viljandi suunalt tulles sõita mööda Tartu-Viljandi-Pärnu mnt Kõpu asulani, kust keerata peale Kõpu kalmistut algavale Kõpu-Jõesuu mnt-le. Sihtkohta jõudmiseks tuleb sõita mnt 7. kilomeetril paikneva ristmiku ja Öördile suunava viidani, kust keerata paremale. Sõita veel 5,7 km mööda metsavaheteed ja sihti, kuni jõuate parklani. Sealt algab ka õpperada.