Koprarada (1,8 km)

Viljandimaa, Soomaa rahvuspark
NUTIMÄNG - Kopraraja õpperajal saab mängida interaktiivset nutimängu, selleks lae alla Play poest või App Store-st alla Loquiz äpp.
Mänguks vajalikud paroolid ja QR koodi leiad Soomaa külastuskeskuse parklas olevalt infoaluselt.
Vaata ka teisi nutimänge

Rada algab Soomaa rahvuspargi külastuskeskuse kõrvalt ja selle algusesse pääseb transpordiga ligi aastaringselt. Talviste ja kevadiste üleujutuste ajal on üle ujutatud suurem osa laudteest. Koprarada viib teid läbi erinevate metsatüüpide – hämara kuusiku, heleda sõnajala-kaasiku, märja lodumetsa Mardu oja äärde, kus on end elama asutanud koprapere, kelle elutegevusjälgi on teil võimalik lähemalt uurida. Õpperajale on üles pandud infoalused, et juhtida tähelepanu huvitavatele loodusobjektidele ja kobraste ehituskunsti saavutustele.
Telefon+372 526 1924
E-post  info.soomaa@rmk.ee
Objekti tüüpÕpperada
HooldustüüpAastaringne
Talvise hoolduse põhimõtteid vaata siit
ParkimisvõimalusedKülastuskeskuse parklas
VarustusInfoalused, puhkekohad, kuivkäimla. Kopraraja invarada on renoveeritud 2013.a ERF-i toel: rada läbitav ratastoolia lapsevankriga)- kokku 660 meetrit.
Telkimisvõimalus Kõrtsi-Tõramaa lõkkekohas.
Lõkkekoht Raja alguses on Kõrtsi-Tõramaa lõkkekoht.
Invavõimalus Raja alguses invakäimla. Invarada 1,2 m laiune ja ca 680 m pikkune, käidav (sõidetav) edasi tagasi. Talvel ei ole ratastooliga läbitav.
Matkavõimalus jalgsi
VaatamisväärsusedLammimets, kopraasurkond, üleujutatavad luhad.
Talvine hooldusHooldussagedus: 4 korda nädalas (matka- ja õpperadu lumest ei puhastata).
LisainfoEnne loodusesse minekut tutvu järgmiste juhistega: igaüheõiguse põhimõtted, kuidas looduses käituda ja prügivabalt looduses.
PiirangudTutvu rahvuspargi kaitse-eeskirjast tulenevate piirangutega siin.
Vajadusel küsi lisainfot Keskkonnaametist (+372 662 5999, info@keskkonnaamet.ee).
Ühistranspordi võimalused
  • Viljandist Kõrtsi-Tõramaa peatusesse ja tagasi saab kolmapäeviti, kui hiljemalt teisipäevaks kell 18.00 telefonil 434 0089 teada anda.
  • Koprarada algab RMK Soomaa rahvuspargi külastuskeskuse parklast, kus asub ka Kõrtsi Tõramaa bussipeatus.
  • Busside väljumisajad leiab www.tpilet.ee keskkonnast. Tasub vaadata konkreetse päeva kellaaegu.
AsukohtTipu küla, Põhja-Sakala vald, Viljandimaa Objekt nr 4 rahvuspargi kaardil
Kohalesõitmise õpetusKoprarada paikneb Tipu külas, Viljandi ja Pärnu maakonna piiril Soomaa külastuskeskuse vahetus läheduses, Kõpu-Jõesuu mnt 24. kilomeetril. Rada algab RMK Soomaa külastuskeskuse parklast. Tallinna, Pärnu ja Tori suunalt tulles sõita Tori asulasse, kust keerata rahvusparki suunavale Võlli teele. Sõita 6 km mööda Jõesuu teed kuni Jõesuu asulani. Enne asulasse jõudmist keerata paremale. RMK Soomaa külastuskeskuse ja Koprarajani jääb veel 14,4 km. Tartu ja Viljandi suunalt tulles sõita mööda Tartu-Viljandi-Pärnu mnt Kõpu asulani ja keerata peale Kõpu kalmistut algavale Kõpu-Jõesuu mnt-le. Kopraraja ja RMK Soomaa külastuskeskuseni Kõrtsi-Tõramaal jääb veel 24 km.