RMK matkatee Oandu-Aegviidu-Ikla/Võsu-Nõmmeveski matkarada (19 km)

Lääne-Virumaa, Lahemaa rahvuspark
MATKATEE LÕIK NÕMMEVESKI LÕKKEKOHA NING VÕSU TELKIMISALA VAHEL ON MUUTUNUD! UUENDATUD LÕIK LÄBIB VÕSU ALEVIKKU NING JÕUAB VÕSU TELKIMISALANI PÕHJA POOLT. Jalgsimatkajad võivad kasutada ka kaardil sinisega märgitud jalgrattamarsruuti ning matkata piki Haljala-Võsu maanteed Käsmu ringteeni ning seda mööda kuni radade ristumiskohani, kus viit näitab uuesti põhimarsruudile. Link kaardile

RMK Oandu -Aegviidu- Ikla matkatee 2. lõik algab Võsu telkimisalalt, kulgeb algul läbi Võsu aleviku, siis mööda vanu metsateid ja läbi Võhma põlisküla jõudes välja jugadele: Joaveskile ja Nõmmeveskile.
Lahemaa erinevate teenusepakkujatega saab tutvuda siin.
+372 329 5555
E-post info.oandu@rmk.ee
info.lahemaa@rmk.ee
Objekti tüüpMatkarada
Hooldustüüp Aastaringne
Talvise hoolduse põhimõtteid vaata siit
VarustusInfotahvlid, kilomeetripostid ja viidad
Telkimisvõimalus Nõmmeveski lõkkekohas ja Võsu telkimisalal.
Lõkkekoht on
Vesi Võsu telkimisalal: tarbevesi Võsu jõest, joogivesi teisel pool teed asuvast kaevust.
Nõmmeveski lõkkekohas: tarbevesi  Valgejõest. Allikas paarkümmend meetrit Nõmmeveski joast allavoolu, toru tuleb läänekaldale.
Matkavõimalus on
VaatamisväärsusedRada kulgeb algul läbi Võsu aleviku, siis mööda vanu metsateid, seejärel läbi Võhma põlisküla, kus kohtab eelajaloolise asustuse jälgi (Tandemäe kalmed). Pärast metsalõigu läbimist jõuab rada Joaveskile (astang) ja sealt edasi Nõmmeveskile (kanjon ja astang).
Talvine hooldus Hooldussagedus: 1 kord 2 nädala jooksul (matka- ja õpperadu lumest ei puhastata).
Lisainfo Enne loodusesse minekut tutvu järgmiste juhistega: igaüheõiguse põhimõtted, kuidas looduses käituda ja prügivabalt looduses.
Piirangud Asub Lahemaa rahvuspargis, tutvu külastusele kehtivate piirangutega. Vajadusel küsi lisainfot Keskkonnaametist (info@keskkonnaamet.ee, tel +372 662 5999).
Kohati läheb rada küla- ja metsateid pidi läbi talumaade – palume matkajail kohalikke elanikke mitte häirida.
AsukohtKuusalu vald, Harjumaa
Haljala vald, Lääne-Virumaa
Objekt nr 25 rahvuspargi kaardil
Kohalesõitmise õpetusTallinn-Narva mnt (E20) 73. km pöörata Võsu, Palmse suunas, sõita mööda Viitna-Koljaku mnt 6,5 km Palmse külani, kust pöörata paremale Sagadi suunas (viit "Sagadi 6 km"). Sõita edasi mööda Palmse-Sagadi teed ja Rakvere-Haljala mnt-lt pöörata vasakule Võsu suunas (viit "Võsu 5 km"). Sõita üle Võsu ringtee 400 m ja pöörata paremale. Sealt suunab viit telkimisalale, rada algab telkimisalalt.