Oandu pärandkultuurirada (3,4 km)

Lääne-Virumaa, Lahemaa rahvuspark
NUTIMÄNG - Kas sooviksite vaheldust lihtsale looduse nautimisele või juba käidud raja avastamist uue nurga alt? Oandu pärandkultuuri rajal saab mängida interaktiivset nutimängu "Pärandkultuuri otsing Oandul". Mängida saab mitut moodi - rahulikult omaette jalutades või koos perega (näiteks ühise nutiseadmega). Lae Play poest või App Store-st alla Loquizi äpp. Mänguks vajalikud paroolid või QR koodi leiad Oandu külastuskeskuse parklast/õpperaja algusest.
Vaata ka teisi nutimänge

Raja ääres metsa peidus on hulk pärandkultuuri objekte – jälgi eelmiste põlvede elust ja tööst. Mitme kilomeetri pikkused sammaldunud kiviaiad, vanad verstakivid ja metsa kasvanud heinamaalapid toovad meieni teateid ammu kadunud elulaadist. Suur osa rajast tutvustab metsaga seotud pärandkultuuri: võõrpuuliigid, üle saja aasta vanused metsasihid, metsanduslikud katsealad, vaigutatud männid, hundiaed (hundilõksu rekonstruktsioon), metsloomade söödahoidla, vana taimeaed – infotahvlitelt saab teada, mis töid siin metsades endistel aegadel tehti ja kuidas see tänast metsamaastikku mõjutab. Palume küla vahel jalutades austada kohalike elanike kodurahu.
Lahemaa erinevate teenusepakkujatega saab tutvuda siin.
+372 329 5555
E-post info.oandu@rmk.ee
info.lahemaa@rmk.ee
Objekti tüüpÕpperada
Hooldustüüp Aastaringne
Talvise hoolduse põhimõtteid vaata siit
ParkimisvõimalusedParkla 2  bussile või 10 sõiduautole
VarustusInfoalused, suunaviidad, märjemates kohtades laudtee, Oandu külastuskeskuse näitusehooned: käbitare, suur küün, jääkelder, ait, väikesed küünid heinamaal, hundiaed, metsloomade söödasõim, taimeaed, kuivkäimla, prügikast
Telkimisvõimalus Oandu telkimisala (300 m)
Invavõimalus Invakäimla
Matkavõimalus Taimetarga rada (1 km), Oandu loodusmetsarada (4,7 km), Koprarada (1 km), Altja loodus- ja kultuurilooline rada (3 km), Oandu-Võsu matkarada (9,5 km), RMK matkatee Oandu-Aegviidu-Ikla (375 km)
VaatamisväärsusedPärandkultuuriobjektid, erinevad metsatüübid, taimeaed, metsloomade tegutsemisjäljed,  Oandu külastuskeskus
Talvine hooldus Hooldussagedus: 1 kord nädalas (matka- ja õpperadu lumest ei puhastata).
Lisainfo Enne loodusesse minekut tutvu järgmiste juhistega: igaüheõiguse põhimõtted, kuidas looduses käituda ja prügivabalt looduses.
Raja kaardi saab alla laadida siit
Piirangud Asub Lahemaa rahvuspargis, tutvu külastusele kehtivate piirangutega. Vajadusel küsi lisainfot Keskkonnaametist (info@keskkonnaamet.ee, tel +372 662 5999).
AsukohtOandu, Haljala vald, Lääne-Virumaa
Kohalesõitmise õpetusTallinn-Narva mnt (E20) 73.km pöörata Võsu, Palmse suunas. Edasi sõita 6,5 km mööda Viitna-Koljaku mnt Palmse külani, kust pöörata paremale Sagadi suunas (viit "Sagadi 6 km"). Edasi sõita mööda Palmse-Sagadi teed, ületada Rakvere-Haljala mnt (viit "Sagadi mõis 2,5 km") ja sõita edasi kuni Sagadi mõisani, kust pöörata vasakule (viit "Altja kaluriküla 5 km"). Edasi sõita 3 km mööda Sagadi-Altja teed ja mööduda Oandu telkimisalast. 150 m pärast näete tee ääres tahvlit „Oandu külastuskeskus“, mille juurest keerab tee paremale. Parkla koos infostendidega on sissesõidutee ääres vasakul.