Tsitre Puude rada (1 km)

Harjumaa, Lahemaa rahvuspark

1 km pikkune rada teeb ringi kunagise Tsitre suvitusmõisa pargis, pika ja värvika ajalooga paigas. Uuendatud Tsitre puude rajal on palju huvitavat pakkuda nii ajaloo ja pärandkultuuri huvilistele kui puude sõpradele, pargis ja mererannas jalutajatele kui linnuvaatlejatele. Rajal on 29 infotahvlit millel saab tutvuda Tsitre puude ning vana aja lugudega, ruutkoodide abil on tekstid kättesaadavad ka inglise ja vene keeles. Infotahvlitel on üle 30 puittaime pildid ja iseloomustused, neilt leiab ka vanu fotosid, kohapärimust ja jutustusi, mis killukesi siin minevikus aset leidnust meie ette toovad. Tsitre pargi puud on tõeline vaatamisväärsus, eriti põlised paksukorbalised männid ja kehvades tingimustes kõverikeks kasvanud vanad hobukastanid. Raja merepoolses osas asub kunagise Nõukogude piirivalve vaatlustorni asemele rajatud vaatetorn. Tornist saab vaadelda Kolga lahel peatuvaid veelinde.
Lahemaa erinevate teenusepakkujatega saab tutvuda siin.

+372 329 5555
E-post info.oandu@rmk.ee
info.lahemaa@rmk.ee
Objekti tüüpÕpperada
ParkimisvõimalusedTsitre telkimisala parkimistaskutes 20 autole või 1 bussile
Varustus29 infotahvlit, tekstid ruutkoodide abil saadaval ka vene ja inglise keeles; vaatlustorn, suunaviidad, käimla, prügikast
Telkimisvõimalus Tsitre telkimisalal
Kattega lõkkekoht on
Lõkkekoht Tsitre telkimisalal
VaatamisväärsusedVana metsapark huvitavate puudega, suvitusmõisa varemed jm pärandkultuuri objektid. Läheduses on veel mitu kaunist looduspaika ja ajaloolist kohta:
Muuksi linnamägi paepealse kadastiku ja pangametsaga mäenõlval, siit avaneb vaade Kolga lahele. Põhjatähe monument, mis on pühendatud Eesti-Soome relvavendlusele eelmise sajandi lahingutes. Hundikangrud - Eesti suurim kivikirstkalmete rühm pronksiajast ja varasest rauaajast asub Tsitrest 2,5 km Kuusalu poole. Kolga mõis ja muuseum Tsitrest 8 km.
Lisainfo Enne loodusesse minekut tutvu järgmiste juhistega: igaüheõiguse põhimõtted, kuidas looduses käituda ja prügivabalt looduses.
Piirangud Vaatetornis võib korraga viibida kuni 5 inimest. Äikesega on torni minek keelatud.
Asub Lahemaa rahvuspargis, tutvu külastusele kehtivate piirangutega. Vajadusel küsi lisainfot Keskkonnaametist (info@keskkonnaamet.ee, tel +372 662 5999).
AsukohtKuusalu vald, Harjumaa
Kohalesõitmise õpetusTallinn-Narva mnt (E20) 39. km, Kuusalus, pöörata paremale Leesi suunas. 800 m pärast Kuusalu risti pöörata vasakule (viit "Leesi 17 km“). Edasi sõita viadukti alt läbi ja ületada ringtee, kuni jõuate Jõelähtme-Leesi mnt-le. Sealt pöörata paremale (viit "Leesi 23 km"). 100 m pärast Kupu küla silti pöörata vasakule (viit "Leesi 22 km") ja sõita 8 km postini, kust telkimisala ja raja viit suunab vasakule. Edasi hargneb tee kaheks, parkida saab otse mere poole viiva tee ääres, 150-200 m kaugusel. Raja algus on parempoolse teeharu ääres kaevuplatsi vastas.