Loosalu-Paluküla loodusrada (7,7 km)

Märja ja niiske ilmaga on laudtee libe!
Jalgratastega sõitmine laudteel on keelatud.
Loodusrada on 7,7 km pikk, millest peale rekonstrueerimist on laudteed 4 km. Rada ei ole ringne, ning kogu raja läbimiseks edasi- tagasi peab arvestama umbes 15,4 kilomeetriga. Loosalu poolt tulles algab laudrada rabaservast, möödub Loosalu järvest ning kulgeb raba ja metsa läbides kuni esimese talukohani. Sealt tõuseb pinnasrada mööda metsa- ja põlluvaheteid Paluküla Hiiemäe jalamile. Jalgratturid peavad Loosalu- Paluküla laudtee läbimisel jalgratast käekõrval lükkama (kindlasti enda kõrval laudteel). Neile jalgratturitele, kes soovivad kiiret tempot ja jalgratastega pigem sõita, soovitame marsruuti mööda maanteid Põlliku, Sonni, Kädva suunal.
E-postinfo.viimsi@rmk.ee
Objekti tüüpMatkarada
Parkimisvõimalused5 autole või 1 bussile
Varustus4 km laudteed, lahtine lõkkease
Telkimisvõimalus on
Lõkkekoht Loosalu lõkkekoht
Matkavõimalus on
VaatamisväärsusedLoosalu raba ja järv
LisainfoLoodusrada ühtib RMK matkatee Hirvelaane-Kellissaare lõiguga.
Enne loodusesse minekut tutvu järgmiste juhistega: igaüheõiguse põhimõtted, kuidas looduses käituda ja prügivabalt looduses.
Piirangud Loodusrada asub Kõnnumaa maastikukaitsealal, tutvu ala kaitse-eeskirjaga siin. Vajadusel küsi piirangute kohta lisainfot Keskkonnaametist info@keskkonnaamet.ee, tel. +372 662 5999.
AsukohtRapla vald, Rapla maakond
Kohalesõitmise õpetusSõida Raplasse. Raplast võta suund Kaiu poole. Kaiult pööra paremale Vana-Kaiu ja Põlliku poole. Sõida 2,8 km kuni jõuad Vana-Kaiule. Vana-Kaiult pööra paremale ning sõida edasi 3,5 km, ristmikult hoia vasakule. Sõida veel 1,7 km ja jõuadki raja alguses olevasse parklasse. Parklast 1,5 km kaugusel asub Loosalu lõkkekoht.
Paluküla poolsest otsast tulles: Paluküla bussipeatusest 2 km mööda kruusateed. Laudraja alguseni tuleb minna mööda metsa- ja põlluteed 1,6 km. Metsarada on tähistatud valge - punase - valge - triibulise värvimärgistusega puudel.