RMK matkatee Peraküla-Aegviidu-Ähijärve / Kantsi-Kiidjärve (44 km)

• Matkatee 8. lõigu Elistvere-Kantsi paberkandjatel olev teave on aegunud – alguspunktis Kantsis on vaid lõkkekoht, looduskeskus avatud pole. Palume sellega arvestada oma varude ja akude laadimise kavandamisel.
  • Hilja õhtul ja öisel ajal ning väljaspool suvist hooaega, kui parve või paadiga ülevedu ei toimu, tuleb matkajal paraku arvestada umbes 20 km ringiga Räpina maanteelt Luunja sillast üle Emajõe ja rajatrassile tagasi.
  • Luunja silla kõrvalepõike teinud matkateeline saab vajadusel ööbida ka Kastre jahionnis (Kavastu parve teeotsast 5,3 km, 58.359886, 27.114233)
Kavastus saab kogeda Emajõest parve või paadiga ülesõitu (tel. 372 533 02 611). Seega tuleks Kavastusse jõudmine planeerida ikka selleks ajaks, mil parvemees tööl on. Pärast pikka ja sirget metsateed ning avatumat põldudevahelist teed ootab matkajat Võnnu asula, kus võimalik kaupluse külastus. Mööda metsasisest teed edasi liikudes jõuab Ahja lõkkekohta. Lõkkekohast edasi jõuab Ahja asulasse, kus võimalik täiendada oma toidu-ja veevarusid kaupluses või Olerex tanklas (avatud 06.00-22.00), külastada Tuglase muuseumi, liikuda väikese Illimari radadel või heita pilk Ahja mõisale. Ahjalt edasi mööda külamaastikku ja põldudevahelisi teid liikudes jõuab matkaja Valgesoo lõkkekohta, kus võimalik teha väike kõrvalepõige Valgesoo õpperajale. Valgesoost edasi kulgeb matkatee mööda kruusateed Ahja jõe kaldal paiknevasse Kiidjärve külastuskeskusesse.
E-post info.kiidjarve@rmk.ee
Objekti tüüpMatkarada
ParkimisvõimalusedPikemaks ajaks on auto mugav parkida Kantsi lõkkekoha või Kiidjärve külastuskeskuse parklasse. Lisaks on parkimisvõimalus matkatee lõigule jäävates lõkkekohtades.
VarustusRada on tähistatud valge-roheline-valge värvimärgistuse, matkaraja viitade ja matkatee tahvlitega. Lõigule jäävad peatuskohad ja nende vahemaad:
Telkimisvõimalus Telkimisvõimalus Kantsi, Ahja ja Valgesoo lõkkekohas.
Kattega lõkkekoht on
Lõkkekoht on
Vesi Arvestada tuleks sellega, et nii Kantsi, Ahja kui Valgesoo lõkkekoha läheduses joogivett ei ole. Joogiveevarusid on Ahjal võimalik täiendada kaupluses või Olerex tanklas ning Kiidjärvel külastuskeskuses selle lahtioleku aegadel.
Matkavõimalus Lisaks matkateele saab matkata 2 km pikkusel Valgesoo õpperajal.
VaatamisväärsusedSelle matkatee lõigu vaatamisväärsusteks on Suur Emajõgi, millest üle saab kas Kavastu parve või paadiga, Ahja mõis ning Valgesoo.
LisainfoLokko Talu OÜ- https://www.lokkotalu.ee

PiirangudMatkateel liikudes ei tohiks ära unustada, et telkida ja lõket teha tohib vaid selleks ettevalmistatud kohtades.
AsukohtMatkarada jääb Tartumaale Luunja ja Kastre ning Põlvamaale Põlva valla maadele.
Kohalesõitmise õpetusTartu-Räpina mnt 8. kilomeetril keerata vasakule (suunaviit „Kavastu“) ja sõita 10 km, kuni jõuate ristmikule, sõita sellest otse üle ja 3 km mööda kruusateed sõites jõuate parklani. Sõiduk tuleb parkida enne väravaid asuvasse parklasse. Sealt edasi liikuda väravatest läbi ning 100 m pärast jääb lõkkekoht teest paremale.

Sõita mööda Põlva-Reola mnt Tartust Põlva suunas. 10 km enne Põlvat keerata Koorvere ristist vasakule Kiidjärve suunas. Sõita 4 km Akste-Häätaru teed mööda (tee nr 18138). 1 km pärast Kiidjärve pargi bussipeatust jääb vasakule suur parkla. See on RMK Kiidjärve külastuskeskuse parkla. Viidad suunavad hoone juurde, mille jõepoolsel küljel asubki Kiidjärve külastuskeskus.