Pühajärve tunnetusrada (1,5 km)

Hea külastaja!
• Ole tähelepanelik üraskikahjustusega kuusepuistutes - tugevate tuultega väldi auto parkimist puude alla ja ka rajal liikumist, sest kahjustatud puud on murdumisohtlikud.
• Sügis-talviste tormide ja rohke lume tõttu on kohati radadel murdunud või paindunud ja maasse külmunud puid ja oksi. Seetõttu võtab radade puhastamine rohkem aega, võimalusel liigu ümber takistuse.
• Kui märkad RMK objektidel või ligipääsuteedel olevaid takistusi (maha langenud puid vms), anna sellest teada e-postile loodusegakoos@rmk.ee
Sillakeste ja laudteedega varustatud ringikujuline matkarada sobib mõnusaks jalutuskäiguks ning looduse nautimiseks ka väiksematele ja eakamatele matkahuvilistele. Raja äärde, Pühajärve kaldale, jääb Kooliranna lõkkekoht, kus on võimalik grillida ja puhata ning suvisel ajal end järvevees jahutada.
E-post info.kiidjarve@rmk.ee
Objekti tüüpMatkarada
ParkimisvõimalusedKooliranna lõkkekoha tee
VarustusRajal on märjemates kohtades laudteed ja ojade ületamiseks sillad
Telkimisvõimalus Kooliranna lõkkekohas lubatud paigaldada kuni 10 (4-kohalist) telki.
Kattega lõkkekoht on
Matkavõimalus Rajalt on võimalik suunduda ka 14 km pikkusele ümber Pühajärve kulgevale Pühajärve matkarajale.
VaatamisväärsusedEluslooduse mitmekesisus
LisainfoEnne loodusesse minekut tutvu järgmiste juhistega: igaüheõiguse põhimõtted, kuidas looduses käituda ja prügivabalt looduses.
PiirangudTutvu kaitse-eeskirjast tulenevate piirangutega siin, vajadusel küsi lisainfot Keskkonnaametist (+372 662 5999, info@keskkonnaamet.ee).
AsukohtRada asub Pühajärve külas Otepää vallas ja algab Pühajärve lõunaotsas paiknevalt Kooliranna lõkkekohalt.
Kohalesõitmise õpetusSõita mööda Tatra-Otepää-Sangaste mnt (tee nr 46). Otepää valgusfoori juurest sõita Sangaste suunas umbes 1 km, seejärel keerata paremale Otepää-Nüpli-Sihva mnt-le (tee nr 23160, sporditee). Sõita 5,8 km Sihva poole ja keerata paremale metsateele. Sõita umbes 20 meetrit kuni tõkkepuuni, kuhu saab auto parkida. Lõkkekohale jõudmiseks tuleb parkimiskohast edasi umbes 80 m minna metsateed mööda jalgsi, sealt algab matkarada.