Murrumetsa matkarada (3,5 km)

Hea külastaja!
• Ole tähelepanelik üraskikahjustusega kuusepuistutes - tugevate tuultega väldi auto parkimist puude alla ja ka rajal liikumist, sest kahjustatud puud on murdumisohtlikud.
• Sügis-talviste tormide ja rohke lume tõttu on kohati radadel murdunud või paindunud ja maasse külmunud puid ja oksi. Seetõttu võtab radade puhastamine rohkem aega, võimalusel liigu ümber takistuse.
• Kui märkad RMK objektidel või ligipääsuteedel olevaid takistusi (maha langenud puid vms), anna sellest teada e-postile loodusegakoos@rmk.ee
Ringikujuline Murrumetsa rada kulgeb läbi Pühajärve pargi Murrumetsa ja tagasi. Rada on 3,5 km pikkune ja selle läbimiseks kulub ca 1-1,5 tundi. Rada on soovitav läbida jalgsi. Rada algab Pühajärve puhkekeskuse parklast, Otepää-Kääriku maantee äärest. Rajal saab eesti-, inglise- ja soomekeelsete tekstidega infotahvlite kaasabil õppida tundma Otepää metsade ja kultuurmaastiku linde-loomi-taimi.
E-post info.kiidjarve@rmk.ee
Objekti tüüpMatkarada
Hooldustüüp Aastaringne
Talvise hoolduse põhimõtteid vaata siit
ParkimisvõimalusedPühajärve SPA Puhkekeskuse parklas.
VarustusRajal on märjemates kohtade laudteed, ojade ületamiseks sillad, infotahvlid. Raja kaugemas otsas Angunina 1 lõkkekoht, kus on kaetud lõkkease, varjualune, laud-pingid, käimla ja trepp.
Telkimisvõimalus Angunina 1 lõkkekohas lubatud paigaldada 2 (4-kohalist) telki.
Kattega lõkkekoht on
Matkavõimalus Rajalt on võimalik suunduda ka 14 km pikkusele ümber Pühajärve kulgevale Pühajärve matkarajale.
VaatamisväärsusedPühajärve Sõjatamm, Pühajärv, metsad, maastikud.
Talvine hooldus Hooldussagedus: 1 kord kuus (matka- ja õpperadu lumest ei puhastata). Rajal kohati suusajälg, jalgsi liikuda raja paremas servas.
Lisainfo
PiirangudTutvu kaitse-eeskirjast tulenevate piirangutega siin, vajadusel küsi  lisainfot Keskkonnaametist (+372 662 5999, info@keskkonnaamet.ee).
FailidRaja trükis välja antud Riikliku Looduskaitsekeskuse poolt 2007. a.
Lae PDF.
AsukohtRada asub Pühajärve külas Otepää vallas ja kulgeb Pühajärve Sõjatamme juurest Murrumetsa ja tagasi.
Kohalesõitmise õpetusOtepää valgusfoori ristist sõita mööda Otepää-Kääriku-Kurevere teed (tee nr 23195) Kääriku suunas kuni Pühajärve puhkekeskuse parklani. Parklast minna otse järve suunas minevat jalgteed mööda umbes 150 m kuni kergliiklusteeni (ratta ja rolleri tee), sealt keerata paremale. Minna mööda sporditeed veel 320 m, matkaraja algus on tee ääres.