Vaskna järve lõkkekoht

Võrumaa, Haanja looduspark
Lõkkekoht asub Vaskna järve ääres. Sealt avaneb vaade imelisele kuppelmaastikule. Sobiv koht lõkke tegemiseks, telkimiseks, ujumiseks ja looduse nautimiseks. Vaskna järv asub merepinnast 242 m kõrgusel, pindala on 25 ha, suurim sügavus 10 m.
Vaskna järve kohta räägitakse mitmeid legende, millest üks on järgmine: „Vanakooli Tanilale öeldud unes: "Vaskna järve saarel on pütt kulda, võta teine mees ja mine too raha sealt ära. Hoidu aga teel kellegagi rääkimast!" Läinud mehed öösel kulda ära tooma. Teel tuli neile vastu kana, suur heinakoorem järel. Mehed imestanud ja rääkinud: "Kaegõ noh, kana vidä hainu!" Mehed ei saanudki kulda kätte.“
E-post info.pahni@rmk.ee
Objekti tüüpLõkkekoht
Hooldustüüp Aastaringne
Talvise hoolduse põhimõtteid vaata siit
ParkimisvõimalusedKruusakattega parkimistasku kuni 6-le autole.
VarustusLõkkekohas on 2 istepinki, pinklaud, puude varjualune, riietuskabiin, lahtine lõkkease koos grillrestiga, 1-kohaline kuivkäimla, piirdeaed, tõkkepuu, infotahvel, puidust prügikast
Telkimisvõimalus Lubatud paigaldada kuni 10 (4-kohalist) telki.
Lõkkekoht Lahtine lõkkease koos grillrestiga.
Vesi Tarbevett saab järvest.
Matkavõimalus Lõkkekoht jääb RMK Peraküla-Aegviidu-Ähijärve matkateele.
VaatamisväärsusedVaskna järv, kuppelmaastik, Trolla küla
Talvine hooldus Hooldussagedus: 1 kord nädalas
LisainfoEnne loodusesse minekut tutvu järgmiste juhistega: igaüheõiguse põhimõtted, kuidas looduses käituda ja prügivabalt looduses. Natura 2000 võrgustiku linnu- ja loodushoiuala.
PiirangudLõkkekoht asub Haanja looduspargis, tutvu piirangute ja kaitse-eeskirjaga siin. Vajadusel küsi lisainfot Keskkonnaametist (+372 662 5999, info@keskkonnaamet.ee).
AsukohtTrolla küla, Rõuge vald, Võrumaa. Objekt nr 11 looduspargi kaardil.
Kohalesõitmise õpetusSõita Võrust Luhamaa suunas (tee nr 2, E263) ja keerata kohe pärast raudtee ülesõitu vasakule. Mööduda tuleb Alexela tanklast ja umbes 500 m pärast keerata paremale (suunaviidad „Haanja 12 km“, „Suur-Munamägi 12 km“). Mööduda Kose bussipeatusest (vasakut kätt jääb Favora tankla) ja sõita otse kuni Haanja asula sildini. Seejärel sõita otse veel umbes 1 km, mööduda A ja O toidukauplusest, kuni jõuate Haanja bussipeatuseni. Peale Haanja bussipeatust näitab suunaviit "Trolla 2 km", sealt keerata vasakule ja sõita ca 2 km kuni on näha tee ääres paremat kätt järv. Peale järve keerata kohe paremale ja ongi näha parkimistasku ja suunaviit nimetusega "Vaskna järve lõkkekoht".